FAQ
Finnes det et vanlig bestillingsskjema / ordreseddel?
Hvordan sender jeg min bestilling?
Hvorfor godkjenner ikke HP-skriveren Inkmanns patroner lengre?
Skriverprodusenten HP slipper av og til oppdateringer til skriverens faste programvare (firmware). Dersom disse installeres kan det føre til at alternative blekkpatroner og tonerkassetter slutter å fungere. Med det regnes blekk og toner av Inkmann sine egne merker.
For å få patronene og tonerkassettene til å fungere igjen må den gamle programvaren installeres på nytt. Dette kalles å nedgradere skriveren. Dette betyr enkelt og greit at du hjelper skriveren med å gå tilbake til programvaren som ble brukt før oppgraderingen.
Gjør slik:
For å kunne installere den gamle programvaren på nytt, må du først laste den ned. Velg riktig lenke her:
HP LaserJet M153-M154
HP LaserJet Pro M180-M181
HP Color LaserJet Pro M254dw
HP LaserJet Pro M254dn / M254nw
HP LaserJet Pro M280-M281
Før du installerer den gamle programvaren, må skriveren konfigureres for å tillate nedgradering. Dette gjør du i skrivermenyen/innstillinger via kontrollpanelet (knapper og display) på selve skriveren. Husk at de forskjellige menyalternativene i skriveren kan variere litt fra modell til modell. Noen modeller har ingen menyer i det hele tatt, og da kan du hoppe over dette trinnet. Ellers kan det for eksempel se slik ut:
Setup -> Service -> LaserJet Update -> Manage Updates -> Allow Downgrade -> Yes
Når du har satt skriveren til å tillate nedgradering, kan du installere programvaren. Etter at programvaren er installert, anbefaler vi at du stiller inn skriveren slik at den ikke oppdateres automatisk igjen ettersom problemene da vil komme tilbake. Slik kan skrivermenyene se ut når du velger å ikke ha automatiske oppdateringer:
Setup -> Service -> LaserJet Update -> Manage Updates -> Allow Updates -> No
Setup -> Service -> LaserJet Update -> Manage Updates -> Check Automatically -> Off
Setup -> Service -> LaserJet Update -> Manage Updates -> Prompt Before Install -> Always Prompt
Dersom du til tross for disse tipsene ikke får patronen eller tonerkassetten til å fungere, er du velkommen til å kontakte oss. Fortell oss da gjerne hvilken skrivermodell du har, så blir det lettere for oss å hjelpe deg!
Hvordan velger jeg riktig blekkpatron?
Kan jeg bestille varer via e-post eller telefon?
Trenger jeg å være innlogget for å handle?
Jeg har glemt passord, hva gjør jeg?
Hvordan forholder jeg meg ved reklamasjon?
Hvordan kontakter jeg dere?
Gjelder garantien på skriveren ved bruk av remanufactured blekkpatron/toner?
Sender dere varene fra Norge?
Jeg får ikke handlet i deres nettbutikk. Hva gjør jeg?
Hvordan aktivere cookies?
Internet Explorer: Klikk først på "verktøy", og velg der "alternativer". Velg "sikkerhet" og still inn sikkerhetsnivå til "medium" eller klikk på "rediger" og skriv www.inkmann.no i rubrikken "adresse til web-område". Velg "tillat", så vises adressen nederst. Klikk til slutt "ok".
Netscape: Klikk først på "rediger", deretter på "innstillinger" og velg der "avansert". Kryss av for "aksepter alle cookies".
Hvordan setter jeg mine proxy-innstillinger?
Internett Explorer: Velg "verktøy" og velg "alternativer for internett". Velg så "tilkoblinger", klikk på "LAN-innstillinger" og så "avansert". Sjekk at det er krysset av for "bruk samme proxy for alle protokoller".
Netscape: Gå først inn på "rediger" og velg "innstillinger", deretter "avansert" og så "proxy". Klikk så på "vis" ved siden av "manuell proxy". Her skal samme adresse være oppgitt både for "http" og "secure".
Hvordan deaktivere proxy-innstillinger?
Internet Explorer: Velg "verktøy", og "alternativer for internett". Velg så "tilkoblinger" og "LAN-innstillinger. Sjekk at det IKKE er krysset av for "bruk en proxy-server til lokalnettet".
Netscape: Velg "rediger", og "innstillinger / preferanser". Velg så "avansert" og "proxy". Velg "koble direkte til internett".
Hvordan kan dere ha så lave priser?
Hva er GDPR?
Forordningen har nr. 2016/679. I Sverige erstatter GDPR den tidligere personopplysningsloven.
Hva innebærer GDPR for deg?
Hvordan håndterer dere retten til informasjon om mine personopplysninger?
Hvordan håndterer dere retten til tilføyelse i eller korrigering av mine personopplysninger?
Du kan også be om endring av opplysningene ved å ta kontakt med vår kundeservice på gdpr@ipiccolo.com.
Hvordan håndterer dere om jeg motsetter meg profilering ved hjelp av mine personopplysninger?
Du kan alltid kreve at vi ikke bruker personopplysningene dine til denne typen profilering. Du skal da sende oss en undertegnet skriftlig anmodning. Kontakt vår kundeservice på gdpr@ipiccolo.com for å få en blankett for din sak.
Hvordan håndterer dere retten til anonymisering av mine personopplysninger?
Når du krever anonymisering av personopplysninger, sletter vi de personopplysninger som direkte eller indirekte kan identifisere deg som individ. Sletting skjer under forutsetning av at det ikke er noe økonomisk eller juridisk mellomværende mellom deg som kunde og iPiccolo, f.eks. ubetalte fakturaer, at det ikke foreligger noen rettslig forpliktelse for iPiccolo til å behandle opplysningene eller noen annen lovpålagt grunn til behandlingen.
Hvordan håndterer dere min rett til registerutdrag?
Registerutdraget inneholder informasjon om hvilke personopplysninger vi håndterer, hvor disse opplysningene kommer fra, hva som er formålet med behandlingen, og til hvilke mottakere eller kategorier av mottakere som opplysningene kan gis ut til. Vi sender registerutdraget via e-post til din e-postadresse.