Varen er på lager.
Varen er bestilt fra leverandør og leveringsdato er bekreftet.
Varen er bestilt fra leverandør, men leveringsdato er ikke bekreftet.
Varen må bestilles fra leverandør.
Varen befinner seg på fjernlager.
Varen er bestilt fra leverandør, men leveringsdato er ikke bekreftet.
Varene bestilles fra vår leverandørs lager.
Ubekreftet - Ta kontakt med kundesenter for nærmere informasjon.

 Handlevogn

Handlevognen er tom.

 

  Nyhetsbrev  NYHETSBREV

Motta gode tilbud og nyheter fra Inkmann.no

 

Klikk her >>

 

 

Kundesupport

 

 

 

 

Grønt punkt


FAQ - Vanlige spørsmål og svar

 
 
Bestilling
 
  Finnes det et vanlig bestillingsskjema / ordreseddel?
  Hvordan sender jeg min bestilling?
  Hvordan velger jeg riktig blekkpatron?
  Kan jeg bestille varer via e-post eller telefon?
  Trenger jeg å være innlogget for å handle?
  Jeg har glemt passord, hva gjør jeg?
 
Kundeservice
 
  Hvordan forholder jeg meg ved reklamasjon?
  Hvordan kontakter jeg dere?
  Gjelder garantien på skriveren ved bruk av remanufactured blekkpatron/toner?
 
Levering
 
  Sender dere varene fra Norge?
 
Poblemer med å handle på Inkmann
 
  Jeg får ikke handlet i deres nettbutikk. Hva gjør jeg?
  Hvordan aktivere cookies?
  Hvordan setter jeg mine proxy-innstillinger?
  Hvordan deaktivere proxy-innstillinger?
 
Priser
 
  Hvordan kan dere ha så lave priser?

 

Finnes det et vanlig bestillingsskjema / ordreseddel?
Nei, på Internet har vi forenklet det ytterligere. I nettbutikken kan du klikke "kjøp"-knappen på de varene du vil kjøpe og artiklene legges da direkte i handlekurven. Du kan velge antall gjennom enten å klikke gjentatte ganger på "kjøp"-knappen, eller du kan justere antallet i "handlekurven" senere. Beskrivelse, antall og pris vises i handlekurven.

Til toppen

 
Hvordan sender jeg min bestilling?
Etter at du har fylt varekurven med varer, klikk på "til kassen". Her legger du inn dine kundedata og bekrefter til slutt med "godkjenn ordren". Du får da en ordrebekreftelse umiddelbart på e-mail.

Til toppen

 
Hvordan velger jeg riktig blekkpatron?
Det er veldig enkelt å finne ut hvilken blekkpatron / toner som går til din skriver. Bare velg skrivermerket ditt på venstre siden i menyen, deretter klikker du på skrivermodellen din i oversikten. Da får du listet opp produktene som finnes til din skriver. Klikk på de produktene du vil kjøpe, og disse legges automatisk i handlekurven.

Til toppen

 
Kan jeg bestille varer via e-post eller telefon?
Nei, for at vi skal kunne tilby høykvalitets forbruksvarer til så lave og attraktive priser som mulig, samt ha en effektiv kundeservice, har vi automatisert store deler av virksomheten. Hele kjeden fra kunderegistrering til utsending skjer automatisk. Derfor må du gå via vår netthandel for å handle. Men send gjerne spørsmål til vår kundeservice.

Til toppen

 
Trenger jeg å være innlogget for å handle?
Nei, du trenger ikke være innlogget for å handle hos Inkmann. Dette er frivillig, men du må da selvfølgelig legge inn nye kundedata som navn, adresse osv dersom du ikke er innlogget. Er du innlogget ligger dette inne automatisk når du kommer til kassen.

Til toppen

 
Jeg har glemt passord, hva gjør jeg?
Klikk på "glemt passord" under innloggingsfelt på forsiden. Du kan da legge inn mailadressen vi har registrert på deg, og du får da tilsendt passordet ditt. NB! Du behøver ikke være innlogget for å handle. Dette er frivillig.

Til toppen

 
Hvordan forholder jeg meg ved reklamasjon?
Ved eventuell reklamasjon er det viktig at du sender e-post til vår kundeservice så snart som mulig. Oppgi kundenummer og ordrenummer samt en detaljert beskrivelse av feilen. Du mottar da en e-post fra kundeservice om hvordan du skal forholde deg videre.

Til toppen

 
Hvordan kontakter jeg dere?
For at vi skal kunne selge forbruksvarer så billig som mulig, har vi valgt å kun ha kundeservice via e-post. Dette er en kostnadseffektiv måte, og vår organisasjon arbeider kontinuerlig med å besvare all innkommende e-post. Ved spørsmål angående nettbutikken eller våre produkter, kan du kontakte oss på kontaktskjemaet eller sende e-post direkte til post@inkmann.no. Angi alltid ditt kundenummer og skrivermodell for raskere behandling.

Til toppen

 
Gjelder garantien på skriveren ved bruk av remanufactured blekkpatron/toner?
Ja, det gjør den. Garantien er den samme om du bruker original eller remanufactured blekkpatron/toner. Europeiske konkurransemyndigheter har bestemt at skrivergarantien skal være den samme om du bruker miljøpatron (remanufactured) eller originalpatron.

Til toppen

 
Sender dere varene fra Norge?
Nei, vi sender alle varer fra vårt lager i Sverige, men det vil ikke komme noen overraskende toll eller moms i tillegg.

Til toppen

 
Jeg får ikke handlet i deres nettbutikk. Hva gjør jeg?
Det kan være flere grunner til dette. Det første du bør sjekke er om man har aktivert "cookies" (informasjonskapsler) i web-leseren din. "Cookies" er en tekstfil som oppbevares på datamaskinens harddisk. Informasjonen som lagres er anonym, og inneholder hverken navn, personopplysninger eller e-postadresser. Cookies må være aktivert for at du skal kunne handle hos Inkmann og de fleste andre nettbutikker. Det kan også være innstillinger i brannmuren din eller proxy-innstillinger som er feil. Les mer om disse innstillingene nedenfor.

Til toppen

 
Hvordan aktivere cookies?
Hvordan man aktiverer cookies er avhengig av hvilken web-leser du bruker. Det mest vanlige er at du velger "tillat informasjonskapsler/cookies" eller "aktiver cookies". For mer informasjon må du gå inn i "hjelp" på din nettleser. Netscape: Klikk først på "Rediger", deretter på "Innstillinger" og velg der "Avansert". Kryss av for "Aksepter alle cookies". Internet Explorer: Klikk først på "Verktøy", og velg der "Alternativer". Velg "sikkerhet" og still inn sikkerhetsnivå til "medium" eller klikk på "Rediger" og skriv www.inkmann.no i rubrikken "Adresse til Web-område". Velg "Tillat", så vises adressen nederst. Klikk til slutt "OK".

Til toppen

 
Hvordan setter jeg mine proxy-innstillinger?
Ved bruk av proxy-server, skal samme proxy-innstillinger brukes til både HTTP og SECURE (HTTPS). Mer informasjon om hvordan man endrer proxy-innstillingene i din web-leser finner du i hjelp-funksjonen i din web-leser. Internett Explorer: Velg "Verktøy" og velg "Alternativer for Internett". Velg så "Tilkoblinger", klikk på "LAN-innstillinger" og så "Avansert". Sjekk at det er krysset av for "Bruk samme proxy for alle protokoller". Netscape: Gå først inn på "Rediger" og velg "innstillinger", deretter "Avansert" og så "proxy". Klikk så på "Vis" ved siden av "Manuell proxy". Her skal samme adresse være oppgitt både for "HTTP" og "Secure".

Til toppen

 
Hvordan deaktivere proxy-innstillinger?
Du går inn i web-leserens innstillinger for å deaktivere proxy-innstillinger. Hvordan du gjør dette avhenger av hvilken web-leser du benytter. Gå inn i "Hjelp" i web-leseren for å finne ut hvordan... Internet Explorer: Velg "Verktøy", og "Alternativer for internett". Velg så "Tilkoblinger" og "LAN-innstillinger. Sjekk at det IKKE er krysset av for "Bruk en proxy-server til lokalnettet...". Netscape: Velg "Rediger", og "Innstillinger / Preferanser". Velg så "Avansert" og "proxy". Velg "koble direkte til internett".

Til toppen

 
Hvordan kan dere ha så lave priser?
Vi strever hele tiden etter å holde våre kostnader nede, og dermed også våre priser. Dessuten handler vi direkte fra produsent, det vil si ingen fordyrende mellomledd. Og til slutt, men ikke minst, vi handler stort og kan dermed presse prisene til et minimum. Alt dette kommer til slutt deg som forbruker til gode. Veldig gode grunner for at du skal handle ditt utskriftsmateriell hos Inkmann.

Til toppen
GDPR

Hva er GDPR?
GDPR (General Data Protection Regulation) er EUs generelle personvernforordning. Formålet med forordningen er å styrke vernet for privatpersoner ved behandling av personopplysninger innen EU. Den ble antatt 27.4.2016 og begynner å gjelde 25.5.2018.

 

Forordningen har nr. 2016/679. I Sverige erstatter GDPR den tidligere personopplysningsloven.

 

Hva innebærer GDPR for deg?
Den generelle tanken bak GDPR er å gi deg som privatperson retten til personopplysningene dine. Hvert foretak som håndterer personopplysninger som direkte eller indirekte kan identifisere deg som individ, skal på en tydelig måte informere deg om hvordan personopplysningene samles inn, hvorfor innsamlingen skjer, hvor de lagres, og hvordan de brukes i foretaket og hos eventuelle forretningspartnere. GDPR gir deg økt rett til å styre over personopplysningene dine. De mest sentrale områdene i denne rettigheten er:
•    rett til informasjon
•    rett til korrigering av personopplysninger
•    rett til å motsette seg profilering
•    rett til anonymisering av personopplysninger
•    rett til dataportering av personopplysninger
•    rett til registerutdrag over personopplysninger

 

I vår personvernerklæring kan du lese om hvordan vi samler inn og håndterer personopplysningene dine i samsvar med GDPR.

 

Hvordan håndterer dere retten til informasjon om mine personopplysninger?
Du har rett til å få informasjon fra oss om hvordan vi samler inn og håndterer personopplysningene dine. Vi informerer deg om dette i forbindelse med at du gjennomfører et kjøp hos oss via våre kjøpsvilkår og vår personvernerklæring som du da har tilgang til. Informasjon om vår behandling av personopplysningene dine er dessuten alltid tilgjengelig på vår hjemmeside.

 

Hvordan håndterer dere retten til tilføyelse i eller korrigering av mine personopplysninger?
Du har alltid rett til å korrigere feilaktige opplysninger og dessuten legge til manglet informasjon om den er relevant i forbindelse med vår håndtering av personopplysningene dine. Du kan selv endre visse av dine opplysninger ved å logge inn på Mine sider på vår hjemmeside.

 

Du kan også be om endring av opplysningene ved å ta kontakt med vår kundeservice på gdpr@ipiccolo.com.

 

Hvordan håndterer dere om jeg motsetter meg profilering ved hjelp av mine personopplysninger?
Vi kan komme til å utføre visse analyser basert på dine kundeopplysninger som for eksempel tar sikte på å plassere deg i en type kundekategori eller kundesegment (eksempelvis «kunde som kjøper tonerprodukter»). Den typen analyser gjør vi for å kunne gi deg en personlig tilpasset opplevelse når du besøker vår hjemmeside og relevante tilbud i forskjellige markedsføringskanaler.

 

Du kan alltid kreve at vi ikke bruker personopplysningene dine til denne typen profilering. Du skal da sende oss en undertegnet skriftlig anmodning. Sammen med din anmodning vil vi også få en bekreftet kopi på ditt førerkort, pass, ID-kort eller annet identitetsdokument. Denne kopien er nødvendig for at vi skal kunne beskytte personopplysningene dine og sikre at vi utfører denne anmodningen på oppdrag fra deg. Kontakt vår kundeservice på gdpr@ipiccolo.com for å få en blankett for din sak.


Hvordan håndterer dere retten til anonymisering av mine personopplysninger?
Du har rett til å få personopplysningene dine anonymisert i våre systemer. Du skal da sende oss en undertegnet skriftlig anmodning. Sammen med din anmodning vil vi også få en bekreftet kopi på ditt førerkort, pass, ID-kort eller annet identitetsdokument. Denne kopien er nødvendig for at vi skal kunne beskytte personopplysningene dine og sikre at vi utfører denne anmodningen på oppdrag fra deg. Kontakt vår kundeservice på gdpr@ipiccolo.com for å få en blankett for din sak.

 

Når du krever anonymisering av personopplysninger, sletter vi de personopplysninger som direkte eller indirekte kan identifisere deg som individ. Sletting skjer under forutsetning av at det ikke er noe økonomisk eller juridisk mellomværende mellom deg som kunde og iPiccolo, f.eks. ubetalte fakturaer, at det ikke foreligger noen rettslig forpliktelse for iPiccolo til å behandle opplysningene eller noen annen lovpålagt grunn til behandlingen.

 

Hvordan håndterer dere min rett til dataportabilitet?
Du har rett til å henvende deg til oss og kreve å få personopplysningene dine overført for bruk på annet hold. Personopplysningene skal da overføres i et strukturert, alminnelig anvendt og maskinlesbart format. Overføringen kan skje til deg eller direkte til en annen angitt behandlingsansvarlig. Du vil få en slik dataportering utført innen en måned etter vi har tatt imot din anmodning.

 

Hvis du vil få personopplysningene dine overført, skal du sende oss en undertegnet skriftlig anmodning. Sammen med din anmodning vil vi også få en bekreftet kopi på ditt førerkort, pass, ID-kort eller annet identitetsdokument. Denne kopien er nødvendig for at vi skal kunne beskytte personopplysningene dine og sikre at vi utfører denne anmodningen på oppdrag fra deg. Kontakt vår kundetjeneste på gdpr@ipiccolo.com for å få en blankett for din sak.

 

Hvordan håndterer dere min rett til registerutdrag?
Du har rett til å få ut et registerutdrag over personopplysningene dine én gang per år uten kostnad.
Du skal da sende oss en undertegnet skriftlig anmodning. Sammen med din anmodning vil vi også få en bekreftet kopi på ditt førerkort, pass, ID-kort eller annet identitetsdokument. Denne kopien er nødvendig for at vi skal kunne beskytte personopplysningene dine og sikre at vi gir ut registerutdraget til deg og ikke til noen annen. Kontakt vår kundetjeneste på gdpr@ipiccolo.com for å få en blankett for din sak.

 

Registerutdraget inneholder informasjon om hvilke personopplysninger vi håndterer, hvor disse opplysningene kommer fra, hva som er formålet med behandlingen, og til hvilke mottakere eller kategorier av mottakere som opplysningene kan gis ut til. Vi sender registerutdraget via e-post til din e-postadresse.

 

Hvor henvender jeg meg hvis jeg har spørsmål om GDPR eller håndteringen av mine personopplysninger?
Du er velkommen til å ta kontakt med vår kundetjeneste på gdpr@ipiccolo.com hvis du har spørsmål som gjelder personopplysningene dine.

 

Til toppen

Copyright © 2019 Inkmann NO - All rights reserved
Forretningssystem og netthandel er levert av MultiCase™ Norge AS
Vis mobilshop
(3.18.4.49)